Vegmania.cz | Bulgur.cz | Tempeh.cz | Green-smoothies.cz | Seitan.cz | Rostlinna-mleka.cz

Římský hruškový brčál

hruškové smoothie3 velké hrušky
římský salát
kávová lžička spiruliny
menší sklenička vody

V zimě je o dobrou listovou zeleninu nouze, jeden z chutnější a dostupnější salátů je ten římský. Obsah minerálů a vitaminů v něm v tomto ročním období příliš velký nebude, proto jejich množství zvýšíme některou ze zelených potravin, jako je chlorella, spirulina nebo mladý ječmen. Je také třeba přidat špetku zahřívacího koření, jako je skořice nebo zázvor. Hruškové smoothie není díky hrubější slupce příliš hladké a jemné, na druhou stranu je třeba ocenit, že jde o lokální druh ovoce, které nemusí cestovat přes půl světa.

Green smoothie z domácích luhů a hájů

kopřivy svízel přítula5 velkých sladkých jablek
pár namočených sušených švestek
mladé kopřivy
svízel přítula

Na jaře je ideální na „zelené“ nechodit do obchodů, ale vyrazit do přírody. Pokud máte čistou louku a les nedaleko, nakoupíte v ní zadarmo, projdete se na čerstém vzduchu a ještě získáte plané rostliny, které jsou plné vitaminů a minerálů. V tomto případě jsem nasbíral mladé kopřivy a šibalskou popínavku svízel přítulu. Kromě nich potřebujeme několik jablek, nejlépe z vlastních zdrojů a pokud máme raději sladší smoothie, i pár namočených švestek (nebo křížal). Vše pomixujeme se skleničkou vody a vychutnáváme nejlépe ve světle slunečních paprsků.

Jablko-hruško-mangové smoothie se špenátem

mango4 menší jablka
2 hrušky
1 mango
2 hrsti špenátu
loupané konopné semínko
namočené sušené datle

Sušené datle namočíme ideálně přes noc, s jablek a hrušek odstraníme jadřince, mango oloupeme a zbavíme pecky. Všechny suroviny vložíme do mixéru, zalijeme zhruba půllitrem vlažné vody a rozmixujeme do hladka.

Banáno-špenátové smoothie s avokádem

Banánovo-avokádové smoothieNa tyto smoothies budeme potřebovat tři pěkně zralé banány (měly by mít už na slupce černé puntíky), jeden pomeranč, půl pěkně zralého avokáda, dvě hrsti opláchnutého baby špenátu a sklenici vody.

Nejprve potřebujeme rozemlít lněné semínko, které je skvělým zdrojem velice prospěšných omega-3 mastných kyselin. Má ale velmi pevnou slupku, kterou je třeba narušit, aby tělo ze semínka získalo cenné látky. Dříve jsem vždy trochu semínka pomlel ve mlýnku na mák, dnes to zvládne během chvilky můj výkonný mixér. Semínem tedy začínám a rozemelu jej.

Přidám baby špenát, na kousky nalámané banány, pomeranč a pokrájené avokádo, zaliju vodou a nechám chvíli protočit na menší otáčky a poté přidám na rychlosti. Díky pomeranči má smoothie příjemně kyselkavou chuť.